2017. július 19., szerda

A műtét - I. rész



A műtét előtti este időben igyekeztem álomra hajtani a fejem, hogy másnap jól  bírjam a megpróbáltatásokat, ez többé kevésbé sikerült is! Reggel 7 órára mentem a klinikára, időben felkeltem, reggeliztem, viszont nem eleget, ebből később meg is lett a baj, úgyhogy jelzem az utókornak, egy alma és egy müzliszelet édeskevés.

A klinikán van lehetőség átöltözni, kényelmes viselet javasolt, kinyúlt szakadt poló egyenesen tökéletes, nem kell feszengeni ingben, nyakkendőben. Könnyen levehető és a gallérja sem zavaró, véres sem lesz, úgyhogy én ebben fáradtam a műtős asszisztens úriember, Gergő színe elé, aki a maradék, amúgy is rövidre szabott fürtjeimet majdnem bőrig gyalulta. Közben jól elbeszélgettünk, alig láttam még ki a szemeim mögül. Egy vérzéscsillapító pirulával indítottam Lipták doktornő kérésére, így jobban bírja majd a fejbőröm a mikró-sebekből előtörő vérzést.

A Klinika orvosi kezelője

Összeismerkedtem mindenkivel, átbeszéltük a nap menetét, és indulhatott is a donorterület fúrása, ahonnan a hajszálak vételezése történik - ez a tarkó területe.
Azt már az elején megállapítottuk a hajvonal kialakításánál, ami örök érvényű igazság, hogy hozott anyagból dolgozunk, Bruce Willis-ből nem lesz Brad Pitt egy csapásra, ami rendelkezésre áll, abból operálunk.

Délelőtt megtörtént a tarkó egyik oldaláról a hajszálak kinyerése, jó hangulatban telt, beszélgettünk, néha álomba is szenderültem, inkább néha kellemetlen, de nem fájó érzésben volt részem, kis megszakításokkal, elrepült az idő. Ebéd előtt pedig még egy PRP terápiát is végrehajtottunk, aminek a regenerálódásban lehet későbbi szerepe, mert gyorsítja a gyógyulást. Először egy vérvétel történik, majd egy centrifugálás, aminek segítségével a felhasználható vérplazmát kis szúrásokkal visszafecskendezik a fejbőrbe, gyógyulásra serkentve a hajszálakat.

És itt jött a dráma, mert nem ettem eleget reggel, így meg is borultam, össze kellett kaparni a mosdóban, mert leesett a vércukorszintem, és nem maradtam talpon, ahogy a vetélkedőben. Szerencsére a személyzet, észlelvén a bajt, azonnal segítségemre sietett, és gyorsan túllendültem a kritikus időszakon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése